شبکههای اجتماعی سبک زندگی ایرانی را تغییر میدهد
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۷۸۶۳
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، حسن میثمی پژوهشگر رسانههای اجتماعی در اولین جلسه از دوره رسانهنگاری در شبکههای اجتماعی در باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران در مورد شبکههای مجازی پرمخاطب بین ایرانیها گفت: تلگرام، اینستاگرام، توییتر، vodها (ویدئو به درخواست، مانند فیلمیو و نماوا) و ugcها (محتوای تولید شده توسط کاربر، مانند آپارات) بیشترین مخاطب را در ایران دارند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
میثمی توئیتر را سکوی تولید و محتوای مؤثر در جامعه دانست و گفت: توئیتر مانند مغزی است که در آن تولید و محتوا صورت میگیرد و به دلیل کوتاهی محتوا، به راحتی در دسترس همگان قرار میگیرد.
این پژوهشگر رسانههای اجتماعی تعداد کاربران ایرانی حاضر در توئیتر را ٩./درصد از کل کاربران آن بیان کرد و اظهار کرد: با وجود این سهم اندک فارسیزبانان در توئیتر به دلایلی مانند کوتاهی تولید محتوای مؤثر، شخصیتهای حاضر در آن، نشان دادن چهره بینالمللی ایران با حضور افرادی چون جواد ظریف و محسن رضائی و ترندها این برنامه سهم مؤثری در جامعه دارد.
وی در ادامه فعالان IT، خبرنگاران، سیاستمداران و فعالان توئیتری را چهار قشر حاضر و مؤثر در این برنامه، عنوان کرد و این چهار گروه را در ٩ دسته سیاسی منافقین، اسرائیلیها، سعودیها، آمریکاییها، ریاستارتیها، سلطنتطلبها، اصلاحطلبان، حامیان دولت و اصولگرایان تقسیمبندی کرد.
تلگرام پرچم اینترنت ایران
میثمی در توصیح پلتفرم دوم مؤثر در ایران به تلگرام اشاره کرد و گفت : افراد جامعه به دلایل سادگی، ارتباطگیری و در جریان بودن به راحتی با تلگرام ارتباط گرفتهاند و در بخشهای مختلفی مانند طنز و سرگرمی، خبری، آموزشی و مذهبی در تلگرام فعالیت دارند.
وی این برنامه را پرچم اینترنت ایران خواند و گفت: مردم در تلگرام به راحتی به دانلود و آپلود فیلم، چت، گروههای بزرگ، کانالها و وبلاگنویسان میپردازند. این برنامه امکانات بسیاری را در دسترس مردم قرار میدهد، در حالی که نمیتوان به محتوای آن اِشراف داشت.
اینستاگرام فضای گفتوگوهای آبی است
این پژوهشگر رسانههای اجتماعی اینستاگرام را هرمی بیان کرد که مردم عادی جامعه با کمتر از ١٠ هزار فالوئر در قاعده هرم و سلبریتیها و میکروسلبریتیها در نوک هرم قرار دارند و بیشترین گردش مالی نیز در این دو گروه صورت میگیرد.
میثمی فضای توئیتر را، فضایی سیاسی و فضای اینستاگرام را فضایی فرهنگی اجتماعی و گفتمانی خواند و گفت: اینفلوئنسرها در سه گروه بلاگرها، پیجهای کسب و کار و اهالی رسانه تقسیمبندی میشوند که میان نوک و قاعده هرم قرار میگیرند.
انتهای پیام/
336 / 336 حسن میثمی اینستاگرام سبک زندگی تلگراممنبع: ایسکانیوز
کلیدواژه: اینستاگرام سبک زندگی تلگرام پژوهشگر رسانه های اجتماعی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جزئیات یک تصمیم پرسروصدا؛ ژوزه مورایس چگونه مسلمان شد؟
مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بیتردید یکی از متفاوتترین مربیان خارجی است که در سالهای اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانهای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگیهای قابل تحسین او، علاقهای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز میدهد.
این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سالها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظرهای توأم با نیش و کنایه را حفظ میکنند.
حادثهای که زندگی مورایس را تغییر داد
به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.
او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما میشود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.
میخواهم مسلمان شوم
اما آنچه مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و میگوید: «من میخواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»
به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.
نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرایند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.
ازدواج با دختر ایرانی
از مدتها قبل زمزمههایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگتر شد و رسانهها نیز درباره آن صحبت کردند.
در این خصوص گفته میشود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانیاش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار میشود.
منبع: ورزش سه